Lempiäisten sukuseuran uusi sukuteos julkaistaan Turun kansainvälisillä kirjamessuilla su 8.10.2017

7.10.2017

Olemme tehneet yhteistyössä Turun Yliopiston Kansatieteen laitoksen kanssa tutkimuksen, joka luottaa sukuseuramme jäsenten lapsuusmuistoja aina 1920-luvulta nykypäivään saakka. Mukaan mahtuu useampi sukupolvi sekä muistoja melkein koko 100-vuotisen Suomen historian ajalta. Uskomme että tässä on syntynyt hieman uudenlainen sukuteos, ilman ainuttakaan sukutaulua.

Lapsuusmuistoille rakentuva sukuteos julkistetaan Turun kirjamessuilla

Turun yliopiston kansatieteen oppiaineen ja Lempiäisten sukuseuran yhteisjulkaisu Sukupolvien äänet. Lempiäisten sukuseuran jäsenten lapsuus- ja nuoruusmuistoja julkistetaan Turun kirjamessuilla 8.10.2017. Julkistamisen jälkeen käydään paneelikeskustelu, jossa keskustellaan paitsi teoksen sisällöstä myös lapsuus- ja nuoruusmuistoista sukukirjan keskeisimpänä lähteenä.

Paneelikeskustelu käydään Turun Messukeskuksen Eino-salissa, 2. krs., sunnuntaina klo 15.00-15.20

Keskustelemassa: professori Helena Ruotsala, yliopisto-opettaja Maija Mäki, kansatieteen opiskelija Eija Schwartz sekä Lempiäisten sukuseurasta Jorma Lempiäinen.
Juontaja: Kari Virtanen, Lempiäisten sukuseuran puheenjohtaja

Tervetuloa julkistustilaisuuteen!